torsdag 22 september 2011

bilder på mitt pysselrum från början tills nu..


Förut hade jag blommor i denna jätte fina ask, köpt på "Enkla". Men mitt blom inehav växte...
Så nu förvaras de efter färg i varsin glasburk.


På skrivbordet försöker jag hitta bra förvaring inom en armlängds räckhåll, för sådant jag använder ofta..men det är svårt. Man får känna sig fram. Här är en minibyrå som jag förvarar oöppnade stämpeldynor i bla. Och lite udda saker, som jag inte alls använder ofta (???)
Ovanpå står stämpel rengörings-kittet som däremot används ofta!


På skrivbordet står även min egengjorda förvaringsväska, som fortfarande väntar på sina handtag. Just nu förvarar jag allt lim tejp och andra häft-saker i den.

Jag målade även om lådhurtsen som min pappa hittade åt mig, och organiserade lådorna, och märkte dom.


Närmst arbetsytan står mitt snurr tårtfat från IKEA, där jag ställt ett pilsnerställ från "Enkla" och förvara pennor och verktyg och lite stämpelfärg mm.. Men jag har en ny ide för detta..

Tänker använda detta istället..nästa projekt när tid finnes.. :-)


Ytterligare en jätte fin ask från "Enkla", just nu förvarar jag lite fel i den, men tanken är att jag ska ha spetsband i den.


Här är mitt nya sätt att förvara alla mina band och snören, tidigare hade jag dem i "Gliss" lådor från IKEA, men jag är faktiskt inte nöjd med något utav det...så jag funderar och letar efter bättre sätt att förvara banden på. Tips tas gärna emot!


Här i har jag alla mina stora hela tygstycken.. Men som ni ser fungerar det inte särskillt bra längre. Jag syr inte speciellt ofta, men vill ändå ha allt tyg för det är alltid bra att ha! ;-)

Innan jag började göra om i rummet, målade jag alla möblerna vita. Tja alla har jag inte hunnit med än, men de ska målas så fort jag tar mig tid.


Just nu ser det ut så här när man kikar in i mitt pysselrum. Allt är en röra, men det måste få ta tid om det ska bli perfekt! Eller??!


Denna stapel med lådor från IKEA innehåller mitt tyg, sorterat efter bitar större än 1kvm, långa smala bitar och små spillbitar.. Just nu står den i källarhallen, för den passar inte in i mitt rum längre. Ideer???


Här hade jag mina pappersrullar förut...


Nu har det blivit lite fler..och behöver oxå ett nytt förvarings sätt...Frågan är hur??

Så här började jag mitt skrivbord, men upptäckte snart att med fel förvaring, sliutade det med att skrivbordet belamrades med allt ändå.


Min fina hörna som snabbt blev "fel".


Min nuvarande knappförvaring, snyggt och roligt att rota i!!

Min tavel list och kökstänger för upphängning av olika "Wmbellishments" oc "stickers".
Men även detta blev för litet...


Nu förvaras istället mina stora "punchar" på stängerna (med utrymme för fler)!
Och på tavel listen trängs även mina monterade stämplar, så man inte glömmer vilka man har.


Alla mina stickers å det, fick istället hänga på en IKEA köks-häng-hylla som jag hängt på "fel" håll.


Min gamla "Omar" hylla från IKEA som förut svalde ALLT mitt pyssel i gliss lådor...


Uppmärkta Gliss boxar.

Nu har den ersatts av en expedit hylla..men jag är inte 100 nöjd än..


Stämplar jag har gör mina boxar överfulla. Så istället har jag påbörjat att klä in pärmar och märka dom och förvara alla omonterade stämplar så istället..


Har bara hunnit med mina magnolia stämplar än..


Men många pärmar har inhandlats på loppis för att få bra ordning.


Rummet förut






Min symaskins plats förut. Funkar inte att ha en symaskin i en hörna :-)


Så nu stär den ut från väggen, så jag enkelt kan rulöla bort med min stol och sy.


*Ett evigt pågående projekt*

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantаstic items from you, man. I've take note your stuff prior to and you're
јust too wondеrful. I reallу lіκe ωhat yοu have obtained right here, rеallу
like ωhat уou аre stating and the way
in whіch you arе ѕaying it. You are making іt еntегtaining and you still care for to stay it smart.

I can't wait to read far more from you. That is really a terrific site.

my webpage авиабилеты купить