tisdag 6 september 2011

Här kommer ÄNTLIGEN mitt stol inlägg! :-)
Lika bra att köra bilderna med en gång, för det är bara de man är intresserad av eller hur?!! *ler*


Så här ser "matgruppen" ut innan jag började greja. Hemsk blå färg!!! *blä*



En stol i närbild. Se avskavningar mm. Jag enbart tvättade stolarna innan jag började måla.



Hyffsat snygga bara så här egentligen. Passar dock inte in så hos mig...



Närbild, så man se hur noga jag har varit. NOT! :-) Men så får det va!



Efter lite "lek" så trollade jag dit ådringar med billig brun lackfärg.




Ådringarna i närbild. Ser ut som zebror! *skratt* Blev kanske lite MYCKET ådringar, men det var så kul!



Snart färdig stol! "Zebra-stolarna" målade jag rakt över allt med mahogney färgad lackbets. Nu passar de in med övriga möbler här hemma! Enkelt, långt ifrån perfekt... men snyggt!



Mindre smickrande närbild, blixten tar fram hemska färger! ;-) Men ni ser förändringen.




Nu börjar det arta sig! Bara resten kvar. :-D Ska måla de blåa bords benen. Och sen fixka lite med väggen i det gamla valvet.. Inlägg om det kommer!

Inga kommentarer: