fredag 30 september 2011

Ny förvaring igen!


Här om dagen ringde Sonja på dörren, och hade famnen full av burkar. TILL MIG!! Så himla omtänksamt och snällt!!

Hon hade fyndat dem i Maxis godislåde-korg för 1:- styck!! Självklart åkte jag raka vägen dit efter jag lämnat sonen på dagis, och köpte de sista fem. Så nu har jag 10st! YEY!!

Jag hade ju blommorna i glasburkar. Men då dessa blivit försmå så upptog en färg två eller till och med tre glasburkar. Men med dessa jättebra plastburkarna, så räcker de med EN till varje färg (än så länge i varje fall *ler* )


På maxi köpte jag även denna korg.

Inte billig, 129:-, men den var i plast och bred. Och den rymmer nu mera alla mina div. pappers rullar. Kanske inte optimalaste lösningen men bättre än innan i alla fall. :-)

Igår påbörjade jag även ett nytt projekt som jag hintat om lite tidigare. Hade två kartongrör, som jag igår började såga av i lite olika längder. Så småningom ska de snyggas till och monteras fast på tårtfatet från IKEA. Hoppas det ska bli bra. :-)


Jag ska skriva ett inlägg till straxt om mitt pågående "stora" projekt. Men det kommer nog inna bilder än..vi får se.

Inga kommentarer: